blog keyvisual

Z dobro komunikacijo 
do bolj prijetnega zdravniškega pregleda

mag. Alenka Lestan, dr. med., spec. MDPŠ in Petra Kulovec, dipl. med. sestra
/ 20.03.2024

Zdravniškega pregleda ali posega, kakršnegakoli že, se ljudje običajno ne veselimo – ravno nasprotno – doživljamo ga bolj kot nekaj neprijetnega, skoraj kot »nujno zlo.« Obisk zdravstvenega doma ali bolnišnice pogosto spremljata strah in odpor; bodisi zaradi samih pregledov, ki jih lahko spremljajo piki in zbadanja, bodisi zaradi strahu pred samimi rezultati. 

PERSONALIZIRANA OBRAVNAVA in JASNA KOMUNIKACIJA

»V svoji več kot desetletje dolgi praksi opažam, da lahko predvsem z jasno in razumljivo komunikacijo z uporabnikom in s prijaznim pristopom ta odnos spremenimo,« opaža Petra Kulovec, diplomirana medicinska sestra iz medicinskega centra Artros»Pomembno je, da ljudem razložimo, zakaj in kako bomo nek postopek izvedli, jih opozorimo na morebitno bolečino in se tudi pozanimamo, kako jo prenašajo. Na primer, so posamezniki, ki ne prenesejo pogleda na kri. Če to vemo, jih lahko pravočasno opozorimo, da pogledajo stran in tako prihranimo stres njim in sebi,« nadaljuje Petra. »Prav tako ljudje zelo cenijo jasno razlago rezultatov. Prav je, da si tako medicinska sestra kot zdravnik ali zdravnica vzamemo čas in jim razložimo, kaj rezultati pomenijo.  Tako odpravimo mnoge strahove in negotovosti ter tudi zmanjšamo možnost, da bi si ljudje s pomočjo podatkov z interneta rezultate interpretirali čisto po svoje.«  

 Tudi raziskave kažejo, da uporabnike zdravstvenih storitev najbolj moti ali skrbi prav nezadostna oz. nerazumljiva komunikacija s strani zdravstvenega osebja, kjer se na koncu počutijo, kot da nimajo pregleda nad svojim zdravstvenim stanjem. 

INFORMACIJE O DELOVNEM MESTU IZ PRVE ROKE

Da je dobra komunikacija ključna za zmanjševanje odpora in strahu, se strinja tudi mag. Alenka Lestan, zdravnica specialistka medicine dela, prometa in športa. »Ljudi najbolj moti, če se počutijo kot številka ali objekt na tekočem traku, ki jih želi zdravstveni delavec na hitro odpraviti. Zato si je potrebno vzeti kakšno minuto več, se s človekom pogovoriti in na tak način pridobiti dodatne informacije o njegovem delovnem okolju. Tako tudi lažje ocenimo morebitna tveganja za zdravje. Nenazadnje ljudje na delovnih mestih preživimo velik del svojega budnega časa, zato je nujno vedeti, kako delovno okolje vpliva na psihofizično stanje posameznika,« pravi dr. Lestan.  

 Preventivni zdravniški pregledi za službo (predhodni, obdobni in drugi usmerjeni pregledi) so v Sloveniji zakonska obveznost delodajalca, ki jih določa Zakon o varnosti in zdravju pri delu, pravilnik o preventivnih zdravstvenih pregledih delavcev pa natančno določa vse vrste, obseg in vsebino preventivnih zdravstvenih pregledov delavcev ter načine in roke za opravljanje teh pregledov, pri čemer konkretne roke delodajalcu predlaga specialist medicine dela, prometa in športa. 

 Zdravniškim pregledom se tako ni mogoče izogniti, lahko pa poskrbimo, da ne bodo le rutina in odkljukana zakonska obveznost; temveč vir koristnih usmeritev tako za zaposlene in delodajalce – za zdravje, učinkovitost in dobro počutje na delovnem mestu. K temu stremimo tudi v Artrosovi ambulanti medicine dela, prometa in športa. SPOZNAJTE NAS!

 

Link title

Aljaž Sedej, reševanje komolca v kimonu

Aljaž Sedej

Link title

Irena Avbelj, koleno končno ne boli

Irena Avbelj

Naročite se na pregled

Za uspeh zdravljenja je ključno pravočasno ukrepanje in prava diagnoza. Naročite se na pregled pri naših specialistih.

Naročite se